בעוד שבוע עובדי מקור ראשון עלולים ללכת הביתה

שלום בידרמן No Comments on בעוד שבוע עובדי מקור ראשון עלולים ללכת הביתה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר פורסם בעמוד הראשי של העיתון "מקור ראשון" מאמר מטעם העורכים בו הם קוראים לממונה ההגבלים לאשר את עסקת קניית העיתון ואתר NRG. במאמר נכתב: "לעיתון שאתם מחזיקים ביד נשקפת סכנת סגירה מיידית, ולא בגלל חוסר ביקוש צרכני. אולי בגלל עודף ביקוש. ככל שנמשכת הסחבת בעניין עתידו נעשה קשה יותר ויותר להתעלם מן החשש ששיקולים פסולים עלולים לחרוץ את גורלו."

"לצערנו טיפול הממונה אורך זמן רב, והוא אינו מכריע לכאן ולכאן. לפי דרישתו סיפקו לו כל הגורמים הנוגעים בדבר תשובות מקיפות לשאלות שהציג, ואף על פי כן ההחלטה מתמהמהת כבר שבועות, וצינור החמצן הזמני של העיתון הולך ומתקצר."

"אמש הודיע הנאמן ברדיצ‘ב לבית המשפט כי הוא נערך לסגור את העיתון ולפטר את כל עובדיו. פירוש הדבר הוא שהדפסת ‘מקור ראשון‘ תושעה, ושעל עתידו ירחף סימן שאלה גדול. אסור להשלים עם כך שעיתון חיוני מאוד בישראל יחדל מלהופיע בגלל ביורוקרטיה במקרה הטוב, ובגלל פוליטיקה במקרה הרע."

לסיום נכתב במאמר: "אנחנו אומרים לממונה, ברגע האחרון ממש: אזור אומץ ואשר את העסקה לאלתר. אל תסגור עיתון בישראל."

מקור ראשון

העיתונאי הוותיק אריאל כהנא אמר היום כי "אנחנו הגענו לנקודה שהממונה חייב לקבל החלטה חיובית על העסקה. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה לאשר את העסקה כדי שלא יסגר עיתון בישראל, שלא יסגר קול חשוב בשיח הציבורי ושמאות אנשים לא יאבדו את מקום עבודתם".

ביום ראשון, 27.4, בשעה 12:15 תתקיים ישיבת חירום של עובדי מקור ראשון ואתר NRG במשרדי המערכת הממוקמים בגן הטכנולוגי במלחה ירושלים. הכינוס מתקיים בעקבות הודעתו של הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, לפיה אם הממונה על ההגבלים לא יאשר את עסקת מכירת העיתון ואתר האינטרנט, הוא יאלץ לסגור את כלי התקשורת ולפטר את כל העובדים. בכינוס ידונו העובדים בדרכי המאבק למניעת סגירת העיתון ויבחנו צעדי מחאה שונים מול הממונה על ההגבלים העסקיים.



0 תגובות